Boekenhopper

Boekenhopper, ruil een spannend boek om de hoek

Iedere wijk in Oisterwijk is inmiddels voorzien van een boekhopper, een dag-en-nacht toegankelijke ruilbibliotheek. Kleine boekenkastjes, makkelijk toegankelijk aan de straatkant, met een steeds wisselende gevarieerde boekenverzameling. U mag de boeken gratis meenemen om te lezen. Het is de bedoeling dat u dan boeken terug zet anders is het kastje snel leeg. Dit mag ook een ander boek zijn dan degene die u eruit heeft gehaald. Graag zelfs, dan blijft de inhoud spannend en verrassend.

Het Boekenhopper-idee is ontstaan door een hulpvraag bij Stichting Oisterwijk Centraal. Iemand die veel boeken had staan en graag wilde delen. Deze vraag werd geplaatst op Facebook en er reageerden gelijk diverse mensen, er werd online gebrainstormd. De ideeën werden gewikt en gewogen op originaliteit en praktische haalbaarheid. Uiteindelijk werden er boekenkastjes gemaakt.

Vormvrije kluskast IMG_20160703_113926117_HDR
In iedere wijk zijn voortrekkers gevonden die een kastje wensten te plaatsen.
Aan de gevel van hun huis, in de tuin, iedereen mocht zelf weten wat hij / zij zelf wilde. Zelfs de maat, het model, maakte niet uit, totaal vormvrij. Stichting Oisterwijk Centraal werkt hierin samen met Landpark Assisisië. De cliënten van Landpark Assisië maken meerdere van de Boekenhoppers. De ene cliënt zoekt een kastje bij de stort, de ander timmert, weer een ander schilderd en dan komt als laatste de kunstenaar, Wim Kouwelaar, die schrijft er vrolijke teksten op. Elke Boekenhopper krijgt daardoor zijn eigen smaak, kleur, karakter. De Boekenhopper hangt per slot van rekening wel bij de voortrekkers aan de voorgevel of in de voortuin.

Door de samenwerking is er ook een Boekenhopper op het terrein van Landpark Assisië. Je bent van harte welkom op Landpark Assisië om boeken te ruilen in de tweedehandswinkel en een kijkje te nemen op het park.

Wil jij ook een Boekenhopper?
Laat het ons weten via info@stichtingoisterwijkcentraal.nl

Overzicht

OISTERWIJK
Wijk Westend: Beukendreef 56
Wijk Waterhoef: Mulderstraat 13
Wijk Waterhoef: Kempenlandstraat 6
Wijk Waterhoef: Weverstraat 22
Wijk Pannenschuur: Pannenschuurlaan 14
Wijk Pannenschuur: Duifhuisweg 4
Wijk Pannenschuur: Langenvennen Zuid 42
Wijk Pannenschuur: Beerze 10-12
NIEUW! Wijk Pannenschuur: Jan Brunnekreefstraat 15
Wijk bij de Levenskerk: Juliana Bernhardplein 8
Wijk bij de Levenskerk: Van Rijckevorsellaan 21
Buitengebied: Boscafé De Rode Lelie(tijdelijk buiten gebruik ivm opknappen Boscafe)
Optisport Zwembad de Leye (tijdelijk buiten gebruik)
Nieuw: Gasthuisstraat 23

UDENHOUT
Kreitenmolenstraat 101
Groenvelde 18
Reijakker 10
Bereklauw 36
Slimstraat 7 Johannes XXIIII Parochie

BIEZENMORTEL
Gemeenschapshuis De Vorselaer, Capucijnenstraat 42
Biezenmortelsestraat 14
Landpark Assisië Hooghoutseweg 3,
locatie: Tweedehandswinkel “De Snuffelhal” openingstijden 9:00 t/m 15:30 uur

HAAREN
Locatie: Nemelaerstraat 38

MOERGESTEL
Kruysackerplein 1
Pastoor van de Boogaardstraat 9
Broekzijde 29

Berkel-Enschot
NIEUW!: Erasmuslaan 32

Veel snuffel, deel- en leesplezier!